ShareThis

Cuma Garis Bra Nampak, Bukan Nampak Buah Dada Pun


Kata-kata seorang artis..
"Baju itu OK, tak ketat sangat pun. Bukannya saya tak pakai bra. Cuma garis bra saja yang nampak, tak adalah sampai nampak buah dada pun. 
Benda ini tak patut jadi hal. Baju itu bukan ketat sangat pun, cuma saya tahu kesilapan berlaku kerana gaya saya bercekak pinggang ketika gambar diambil membuatkan dada saya terlalu menonjol. 
Kebetulan pula material baju itu daripada getah sebab itu nampak garis bra saya. Kalau saya buat gaya lain, mungkin perkara ini tak jadi isu."

Melayu Pakai Seluar Renang Ke Supermarket

Seorang lelaki bernama Roji. Datang perempuan sekitar lewat 20'an duduk bersila di sebelahnya. "Boleh akak duduk?" soal perempuan tersebut. "Boleh kak, apa salahnya, platform ni bukan saya yang punya. Hehehe." jawab Roji dengan humor yang kontang. "Akak pakai legging ni nak ke mana? Ada kelas renang ke?" Sambung Roji. Walaupun petanyaan Roji agak kendur tapi perempuan tersebut rasa macam ada tali tangsi tegang yang tersangkut pada lehernya. Lantas perempuan tersebut menjawab, "adik apa tahu? ini fesyen." "Oh ya ke? Tak tahu pula saya ini namanya fesyen. Hehehe. Akak tunggu siapa?"


Sambil menarik legging yang tersangkut pada kelengkangnya (ketat sangat barangkali) perempuan tersebut menyambung, "akak tunggu kawan awak, entah mana dia. Kata dah sampai."

Roji diam sebab dia tak tahu nak tanya apa lagi. Nak tanya lebih-lebih takut makwe orang (atau tunang?). Takut juga pakwenya (atau tunangnya) akan datang kejap lagi. "Dik, akak tersalah platform ni. Akak nak ke Perlabuhan Klang sebenarnya, platform 5. Kat sebelah sana" tangannya menuding ke arah belakang. "Tu hah! Kawan akak kat sana, patutnya tak nampak. Hahaha."

Ada macam yang tak kena dengan 'kawan' perempuan tadi. Bukan soal apa yang dipakai kawan perempuan tadi. Tapi soal rupa kawan perempuan tersebut. Roji bangun dan datang ke arah kawan perempuan itu. "Eh, Kak Ngah buat apa kat sini? Kak Ngah kenal akak ni ke?" Roji rasa macam ada sauh kapal sedang menghempap tempurung kepalanya. "Ini kawan akak lah Roji! Macam mana kau orang boleh kenal?" Belum sempat Roji menjawab pertanyaan kakaknya, perempuan yang duduk di sebelahnya tadi memintas. "Aik? Kau orang adik-beradik? Dik, tengok. Akak adik pun pakai legging. Inilah namanya fesyen".

Roji terkedu. Tak sangka kakaknya sudah tidak tahu berenang, sedangkan masa kecil dulu mereka sama-sama berkubang di tali air. Baginya, memakai legging umpama pakaian orang ke kelas renang. Celaka betul. mengata orang tapi akak sendiri pun buta fesyen

Kredit: zinesatumalam.blogspot.com

Wanita Pakai Leggings Tayang Bontot Depan Orang Ramai


Pakai leggings is STUPID !
Pakai Skinny Jeans is STUPID too !
Telanjang terus is MUCH BETTER !!


Pakai Legging Tetapi Bertudung


Tolonglah pakai seluar yang ada rupa seluar !!
Hampeh betul..

Pakai Legging Tayang Seluar Dalam



Beza 2 jenis perempuan.

Perempuan A: I pakai legging ke mana-mana I suka. I tak kisah orang tengok spender I. Ala..spender, apa nak hairan ?

Perempuan B: I  pakai legging hanya time darurat. Contoh, tetiba husband nak  hantar I guna motor ke office bila pakai baju kurung. Nak cover betis on the way atas motor.

Bila Kakak Pun Nak Pakai Legging Macam Adik


Pening kepala aku...
Macam mana mahu nasihat lagi..?

Tudung Bersama Leggings Adalah Pakaian Jahiliyah !


Sesuaikah Hijabster seksi...??


Dosa Isteri Pakai Sendat, Tanggungjawab Suami



ambil pengajaran ya...

Trend Legging Ketat Di Kalangan Melayu Semakin Parah


Diriwayatkan oleh Abu Hurairah, Nabi saw bersabda:

"Ada dua golongan ahli neraka yang belumku lihat sekarang, iaitu kaum yang membawa cemeti seperti ekor sapi untuk memukul manusia dan wanita yang berpakaian tetapi telanjang yang berlenggang lenggok dan miring rambutnya seperti kelasa unta yang miring. Mereka tidak akan masuk syurga dan tidak akan mencium baunya padahal bau syurga itu dapat tercium dari perjalanan sejauh ini dan ini"

Neelofa Pakai Seluar Legging

|
|
|
|
Lawak-lawak juga..
Ambil pengajarannya..

Saya Bangga Isteri Saya Pakai Seluar Ketat !


Yang paling best bila memerhati..
Perempuan Melayu pakai Leggings ketat..
Suami 'macho perkasa' dia ada di sebelah..
Seluar punya ketat, nampak bentuk betis peha bini..
Suami relaxxxx je...buat tak kisah je..
Jantan luar 'stim' tengok bini dia pakai ketat..
Dia OK je..
Tahniah !

Jangan Pakai Leggings Di Tempat Awam Jika Tidak Mahu Disamakan Dengan Pelacur


Apa yang membezakan wanita baik dan wanita 'berimej Pelacur' ?

Wanita baik memastikan.. 
Cantik, sendat dan seksi tubuhnya hanya untuk pandangan suaminya.
Wanita 'berimej Pelacur' pula suka menayang-nayang... 
Cantik sendat seksi tubuhnya kepada jantan-jantan bukan suaminya !!!

Saya Pakai LEGGINGS, Saya Bukan Telanjang OK !

Perempuan yang yakin apa yang dipakainya mencerminkan AKHLAK..
Dia akan rasa malu memakai LEGGINGS selain di dalam rumahnya,

Perempuan yang percaya pakaian ala Pelacur tidak ada kena mengena dengan AKHLAK..
Dia akan rasa OK...menayang bentuk peha dan bontotnya depan orang ramai,




Hentikan Bertudung Sambil Berleggings !



Tudung....PAHALA,
Seluar sendat....DOSA,
Mana satu yang awak nak sebenarnya ?
Kalau nak berLEGGINGS !
Baik buang je tudung tuuuu....!!
Mencemarkan..!!



Nota: Kenapalah ramai Melayu yang degil..?

Melayu Pakai Leggings Gedik Mengada-Ngada !



Habis tu..?
Kenapa sengaja pakai leggings ketat depan orang ramai...?
Nak tayang apa...? Betis...? Peha....?
Gedik betul....!!

Perempuan Melayu Liberal Pakai Leggings Ketat Di Khalayak Ramai



Perempuan Islam bukannya tak boleh langsung pakai leggings...
BOLEH...tetapi biarlah kena pada tempat dan tujuannya..

Pakailah leggings..
  1. Semasa bersama suami di bilik tidur (jika berbogel terus itu membosankan)
  2. Semasa berada di dalam rumah atau bilik sendiri.
  3. Semasa tidur di bilik (sebagai seluar tidur)
  4. Semasa naik motosikal (diharuskan bagi wanita yang pakai kain, melindungi dari ternampak betis)
  5. Semasa kelas senamrobik yang disertai wanita sahaja ( tiada lelaki )
  6. Semasa di kolam renang sesama wanita sahaja ( tiada lelaki )
  7. Sebagai alternatif 'kain dalam' (mengelakkan ternampak betis ketika pergerakan agresif)

Yang paling penting ialah..

BERDOSA jika jadikan leggings nipis dan ketat sebagai SELUAR UTAMA atau PAKAIAN KASUAL dan ditayang di khalayak ramai.

Kisah Anak Menegur Emak Pakai Leggings Ketat Di Shopping Complex



KES EMAK PAKAI LEGGINGS

Anak:
Mama, kenapa mama pakai seluar ketat..? Tak baik tau mama..!

Mak: Ketat...? Mana ada mama pakai seluar ketat ?

Anak: Mama ni...dari jauh pun orang dah boleh nampak seluar mama ketat. Ustaz sekolah adik cakap orang perempuan Islam berdosa pakai ketat-ketat tayang kat orang tau mama..

Mak: Ketat sikit je tak salah...

Anak: Ini bukan ketat sikit ni mama...seluar mama ni ketat sangat-sangat...boleh nampak bentuk kaki lagi...macam tak pakai ape-ape..

Mak: Pakai ketat tak apa asalkan tutup aurat ! Sudah tu, jangan cakap benda ni lagi..

Anak: Kaki mama serupa telanjang, tutup aurat ke tu mama..? Sekolah agama mana mama belajar dulu..?

Mama: Ish...budak ni nak kena penampar ni..!

Melayu Masih Degil Pakai Tudung Bersama LEGGINGS



Kalau anda tidak percaya pada penulis..
Kononnya penulis membebel tanpa ilmu..
OK tak mengapa..!
Jika ada peluang...
Anda tanya Uztaz Azhar Idrus..
Apa hukum Muslimah pakai leggings ketat bila keluar rumah !

Penulis yakin 100% Ustaz Azhar sependapat dengan penulis..
Hukumnya HARAM !! BERDOSA BESAR !

Siapa Agaknya Yang Membenci Blog Ini ?


Berikut adalah antara kelompok manusia di Malaysia yang berkemungkinan besar memBENCI mesej anti-leggings yang dibawa blog leggingseksi.blogspot :
  1. Wanita yang sudah terbiasa pakai leggings (fesyen sendat sudah sebati dalam diri)
  2. Mak sendiri suka pakai leggings (marah orang kutuk mak dia)
  3. Seorang penjual atau pemborong leggings. (takut bisnes rugi)
  4. Seorang kaki tunjuk lawa ( Salah ke pakai ketat SEKSI untuk diri sendiri ?)
  5. Wanita ahli kelab senamrobik/yoga (selalu tak sempat tukar seluar yang elok, sebelum pergi ke supermarket)
  6. Seorang yang belajar agama tak cukup (Balut aurat dengan kain sendat pun dah kira tutup aurat katanya...)
  7. Seorang berjiwa seni terlampau (melihat konsep 'telanjang' itu dari sudut yang sangat abstrak)
  8. Wanita yang sudah biasa pakai skirt paras lutut ( pakai atau tak pakai leggings sama saja)
  9. Seorang wanita gila perhatian (bangga bila lelaki 'stim zakar' tengok bentuk body dia)
  10. Seorang pelacur (menggoda pelanggan lelaki dengan keseksian alur peha dan bontotnya)
  11. Seorang wanita yang sangat 'miskin' (tak ada duit beli seluar yang betul-betul)
  12. Pihak yang mahu fesyen berunsur maksiat terus dipakai berleluasa.

Awek Tudung Pakai Legging Mengganggu Pemandangan Di Stadium


Semangat kesukanan tu memang bagus la...tapi..
Ke stadium pakai seluar tight senamrobik@leggings ketat apakejadahnya..?
Sudahlah di stadium tu confirm ramai jantan-jantan belaka...!

Betis dan peha perempuan yang setakat DIBALUT spandex...
Bayangkanlah kelucahannya..!
Pasti ramai lelaki stim..

Mak Orang Pakai Seluar Sendat ? Apa Kata Suaminya ?


Penulis: Bang, saya nak tanya ni...

Abang Macho: Hah...tanyalah..apa dia..?

Penulis: Abang tak ada rasa apa-apa ke tengok isteri abang tu keluar pakai ketat-ketat ?

Abang Macho: Hoi...apa kau cakap ni..?

Penulis: Takdelah...itu bini abang kan..? Ketat dan sendat betul seluar isteri abang pakai ?
Kalau tak silap, itu leggings kan ?

Abang Macho: Leggings..?? Aku pun tak tahu nama seluar tu leggings..?

Penulis: Abang tak rasa takut ke lelaki-lelaki lain merenung ghairah bini abang pada bahagian
leggings ketat dia tu..? Pelik saya..?

Abang Macho: Buat apa nak takut ? Bini aku bukannya telanjang pun ??

Penulis: Memanglah dia tak telanjang secara nyata bang?....tetapi serupa telanjang...

Abang Macho: Bini aku tak salah apa-apa. Kau tu yang otak blue..!!

Penulis: (Whattt....?????)

Melayu Moden Anggap Leggings Tu Pakaian Tutup Aurat !



"...berpakaian tetapi keadaan seperti telanjang."

Leggings sifatnya meregang apabila dipakai, kemudian akan menjadi ketat lalu mengikut alur bentuk betis, peha hingga ke bontot awek itu..
Leggings sebenarnya fabrik yang sekadar membalut....
Maka Leggings mendedahkan kepada orang ramai keSeksi-Seksaan bentuk betis serta peha awek itu...dan yang paling kronik lagi ialah bentuk bontot beliau sendiri..

Namun, apa yang menariknya, sekarang makin ramai wanita Melayu tiada malu memakai Leggings di khalayak ramai....
.....termasuklah bini dan emak orang..!!

Fenomena Menayang Bontot Dengan Leggings




Words Of The Day

--butt wings

This is a distinct accumulation of fatty tissue on the outer thighs near the buttocks. Usually, when a woman begins to gain weight, the butt wings flare outward. This is not the same thing as fat thighs or a fat ass - it is the area of the anatomy where the buttocks and upper (rear) thighs meet. Butt wings occur on women in their 20s who neglect their bodies (ie. do not exercise or walk regularly) and are more common on American college campuses. Tights and leggings reveal butt wings that jeans or skirts might hide. Butt wings contribute to the pear shape of some women with large hips.

I thought that girl was hot until I noticed her butt wings.

I can't wear polyester pants because they don't hide my butt wings.

Nota: Anda paham ke apa yang dimaksudkan dengan butt wings tu..?

Emak Anda Pakai Legging. Apa Anda Rasa ?

some_text

Penulis hanya mampu berkata satu sahaja..
"Astaghfirullah...!"

Lepas Langsing, Tayang Leggings..



Dulu badan I tak cantik,
Potongan tak menarik..
So, I tak berani la nak pakai yang sendat-sendat..
Tapi, sekarang dah lain,
Badan I sudah langsing..
Rugi la I kalau tak cuba fesyen yang sendat-sendat tu..
Apa guna penat-penat pergi program kelangsingan..
Tapi, akhirnya nak pakai yang labuh dan longgar aje..?
Mesti la nak tunjuk pada orang kan..?
Bila pakai sendat-sendat baru la nampak body shape..


Respon: BODOHNYA..!!

Melayu Moden Cakap Pakai Leggings Lebih Baik Daripada Pakai Mini Skirt



Aku pernah baca komen seorang hamba Allah pasal leggings ni..
Dia cakap...
Janganlah kutuk-kutuk sangat orang yang pakai leggings ni. Takde lah teruk mana pun..! Kira OK lah dia pakai leggings daripada dia pakai mini skirt....itu baru teruk...
Oh ! Macam-macam alasan baru dicipta untuk menghalalkan leggings di tempat terbuka..

Apa nak jadi ni..?

Basic rules pun tak tahu ke....?
Yang ketat-ketat itu TAK BOLEH !!!

Cara Menegur Perempuan Melayu Pakai Leggings

Katakan tiba-tiba anda benar-benar tidak tahan dan terasa ingin menegur atau sound seorang wanita Islam yang sedang memakai leggings ketat giler. Apakah 'ayat-ayat kreatif' yang anda bakal lontarkan untuk menegur wanita itu ?

  1. wah3.. cantik sluar.. Mesti mahal kn??
  2. nice ass ..hahaha .
  3. apesal akak pakai baju je ni?
  4. cantik betissss...!
  5. xde duit ke nk beli sluar..kaki pakai balut dengan kain je...haha
  6. cantikla keting awak..besor mucuk.. Tp kalu awak tutup elok2, wah! lebih terpelihara. Sepertimana emas dan permata yg trsembunyi. Semakin dalam tertanam, semakin tinggi nilainya..
  7. akak nmpak x kaki kerbau hitam saya? heran gak..td pg ada 4 kaki..tetiba td tinggal 2 kaki...yg kaki belakang lepas mane tak tahu la...org cakap ada sekitar sini..kerbau hitam saya tuh hebat..siap pakai highheel lg..ada org ckp ada org perempuan pinjam kaki kerbau saya tuh..nampak x?
  8. perghh cantik la akak..lg cantik kalau tak payah pkai ape2 kot, nmpk sama jer
  9. mesti mahal kan seluar sekarangg ni.. (smbil buat2 ckp kt kwn sbelah) sampai tak mmpu orang nk beli. Haha..
  10. kenape kamu berbogel..???
  11. masya Allah..orang Somalia pon pakai kain kak..hehe
  12. bestnya seluar
  13. akak..pkai sluar ke ?atau pakai sarung seluar..atau seluar dalam..baek bogel aje akak..senang.angin nak masuk..sejuk aje.tak payah cuci..
  14. cik kak...atas dah cntik,tudung..tang bawah lak lg cantik...ketat2..
  15. camtu baek tak payah pakai tudung..baju pakai tube je...one-set akak nye dose dapat..bru syok..
  16. aduss kak..kurang pahala puasa saya arini tgk akak berpakaian sopan macam nie..kalau terjadi apa2 kt akak jangan salahkan lelaki yang memandang ye kak..akak pikir la sendiri~
  17. baik takyah pakai ape2 kak..
  18. pergi depan muke dia..."INNALILLAHHIWAINNAILAIHIROJIU'NNN........"
  19. nampak selulit lah kak..timbul timbul
  20. eeee mcm bodo lagi...... atas tudung bawah legging...hudoh piang
  21. ketat la kak. Takde ketat lagi ke...?
  22. uuuu...selulit berlapis 2...
  23. (lenging hitam): pergh hitam gile kaki akak ...
  24. awak ni pkai seluar ke tidak?

Oh ! Awek Melayu Pakai Leggings Di Shopping Complex



Malas nak komen banyak pasal gambar di atas ni.

Apa pasal perempuan Melayu sekarang ni takde rasa malu pakai ketat-ketat ?
Itu yang aku semakin pelik.
Korang pelik tak ?

SuamiMu Handsome Dan Gagah, Namun....Pada Islam Dia DAYUS !

some_text


SuamiMu memang kacak,
Dia ada rupa,
Pandai memasak,
Pandai mencairkan hati wanitaMu
Dia jantan yang garang,
Lebam biji mata jika cari pasal dengannya,



Malang sekali SuamiMu sebenarnya DAYUS !
DAYUS itu suami yang LEMBIK,
LEMBIK dalam bab memimpin isteri ke jalan Allah,
GAGAL mendisiplinkan isteri mematuhi hukum Aurat,

Engkau pakai baju sendat,
Engkau pakai Leggings ketat,
SuamiMu tak marah,
SuamiMU tak kisah menanggung dosaMu,
Engkau ingat semua itu tanda sayang,
Sayang yang tidak bertempat,
SuamiMu DAYUS ! DAYUS !

Allah benci pada suami seperti SuamiMu !
SuamiMu tak akan cium bau syurga kerana dosaMu !

Pakai Leggings Bersama Tudung Itu DOSA




Makcik berumur pun pakai leggings nak nampak seksi ?
Ibu anak empat pakai leggings di shopping complex ?
Perempuan jual nasi lemak tepi jalan pun pakai leggings ?
Anak gadis kampung pun berani pakai leggings ronda-ronda ?
Paling keji sekali leggings dipakai pula dengan tudung....
Woii...Hentikanlah semua ini...!!
Hormatlah kesucian imej seorang Muslimah..!!

Perempuan Islam yang sengaja pakai leggings di khalayak awam ni
memang tidak patut dikompromi dan ditolak-ansurkan.
Semakin kita cakap baik-baik, semakin mereka mengada-ngada !
Mencegah unsur maksiat harus tegas dan keras !
Siapa berani, sila tegur golongan ini !

Hukum Seorang Wanita Islam Yang Hamil Pakai LEGGINGS Di Tempat Awam (HOT !)



Anda ada isteri yang cantik,
Isteri anda sedang mengandung,
Dalam perut itu ada anak anda yang bakal lahir,
Anda bawa isteri anda pergi shopping complex,
Shopping barang-barang baby,
Ke hulu, ke hilir isteri kesayangan anda berjalan
sambil memakai LEGGINGS ketat....
mencari barang..

Agaknya..
Apakah yang terlintas di fikiran lelaki-lelaki
yang sedang memandang isteri anda ??

LUCAH wooo...!!

Ayoyo..
Fikir-fikirkanlah wahai suami sekalian..
Jangan jadi DAYUS !!!

Kisah Menyayat Hati Seorang Suami Yang Bini Dia Pakai Legging Ketat Dalam Shopping Complex.

Ini sebuah kisah yang sangat menyayat hati. Mampu menyentuh jiwa sesiapa yang membacanya.

Suatu hari, seorang suami bersama isteri kesayangannya pergi bersiar-siar di sebuah shopping complex. Mereka berjalan berdua, isterinya menolak anak kecil yang sedang tidur di dalam sebuah 'stroller'. Sehinggalah tiba di tengah shopping mall, si suami mengajak isterinya melihat sebuah pameran kereta di situ. Kerana sayangkan suami, si isteri pun mengikut walaupun tidak berminat.

Si suami berjalan dan berhenti sebentar berhampiran sebuah kereta. Si suami sangat berminat dengan kereta itu. Dia memerhatikannya dengan agak lama.

Dalam keasyikan si suami seronok memerhatikan kereta yang hebat itu, sekumpulan 5 orang lelaki Myanmar sedang berdiri statik 2 meter di belakang mereka. Aku berada tidak jauh dari situ menjadi saksi melihat gelagat lelaki-lelaki Myanmar itu. Mereka juga sedang dalam keasyikan sama seperti si suami itu.

Selama 5 minit si suami menikmati keindahan kereta di situ, selama itu jugalah 5 orang lelaki Myanmar yang tidak dikenali tersebut berdiri statik dengan mata yang terjojol menikmati keindahan bentuk tubuh isterinya yang cantik menggoda yang dibaluti dengan T-shirt lengan panjang sendat biru dan sepasang legging hitam nipis berkilat yang jelas membonjolkan kegebuan betis dan peha isterinya. Aku memerhatikan 5 lelaki Myanmar itu tersengih-sengih seronok menikmati panorama itu. Siapa yang tidak suka pada tayangangan percuma ?



Aku tidak tahu mahu berkata apa. Jika aku katakan "Padan muka pada si suami dan wanita itu", bunyinya terlalu kejam. Aku sekadar berdiam diri sahajalah. Yang pastinya, aku tidak akan membiarkan isteri aku pakai legging di khalayak ramai seperti itu.

Sangat sedih kisah ini. Membuatkan aku menangis.

Adakah anda turut menangis ?

Masyarakat Terlalu Berkompromi Dengan Si Pemakai Legging !

Makcik jual nasi lemak pakai legging. Muslimah pakai legging bersama tudung. Artis Melayu pakai tudung dalam TV. Ibu dan anak perempuan sama-sama pakai legging pergi shopping. Isteri pakai legging ketat di sebelah suami. Gadis salun Muslimah pakai legging keluar masuk kedai. Butik Muslimah pamer patung pakai tudung dan legging. Beli juadah berbuka di bulan Ramadhan pun pakai legging ketat juga. Adakah anda masih lagi boleh bertolak-ansur dengan fenomena ini ?




Tidak semua orang 'makan' nasihat. Tidak semua anak murid 'makan' dengan cakap baik-baik si guru. Kadangkala, si guru perlu meninggi nada suara dan berkata sedikit kasar untuk menegur murid tertentu, kerana sesetengah murid akan mempermainkan teguran yang lembut-lembut dan melengah-lengah mematuhinya. Maksudnya, ramai wanita Islam pemakai legging di luar sana adalah kategori tidak peduli, degil dan obses fesyen. Adakah mereka akan kisah dengan nasihat-nasihat dilambakkan kepada mereka ? Jika nasihat baik-baik berkesan, kenapa trend ini semakin menjadi-jadi ? Kerana pihak sekeliling terlalu berlembut..

Kita jangan mudah terpedaya dengan alasan-alasan basi yang sering dilontarkan segelintir individu yang kononnya menggambarkan bahawa mereka setuju dengan kepentingan memelihara aurat, tetapi alasan-alasan tersebut adalah agar supaya masyarakat sekeliling menghalalkan pakaian-pakaian seksi untuk satu tempoh masa tertentu kononnya sebelum mereka benar-benar berubah.

1. Pakai penuh tutup aurat belum tentu masuk syurga pun.
2. Pakai legging, tetapi hati baik, OKlah tu..nobody's perfect..
3. Pakai legging suka-suka sahaja...bila sampai masa nanti berubahlah..
4. Tiada manusia yang sempurna...semua manusia lakukan kesilapan..
5. Legging...? Biasalah fesyen orang muda..nanti bila tua insaflah..
6. Legging..? Bukan tak mahu tutup aurat sepenuhnya...belum bersedia..nanti Insyaallah..
7. Jangan kutuk orang pakai legging nanti dapat dosa...kamu itu baik sangatkah..?
8. Pakai legging nak nampak cantik...biasalah perempuan suka berhias..
9. Biasalah fesyen...lama-lama nanti hilanglah..

Ramai yang menyalahgunakan alasan-alasan di atas.

Tahukah anda, apabila wanita-wanita pemakai legging membaca post yang mengkritik pedas fesyen legging mereka, mereka ini akan terasa pedih di hati. Siapa makan cili dia rasa pedas. Mereka akan terasa bahawa legging yang dipakai mereka sangat dipandang keji oleh masyarakat. Akibat datangnya 1,2,3 komen yang secara 50% membantah trend legging dan secara 50% pula memenangkan @ mem"back-up" wanita-wanita pemakai legging, akhirnya mereka ini termotivasi semula dengan hidung yang kembang kerana menyedari ada pihak yang bertoleransi dengan mereka.

Ada perkara yang boleh ditoleransi dan diberi masa yang panjang untuk berubah. Tetapi, di dalam bab aurat wanita, perubahan haruslah secara drastik dan pemberhentian serta-merta. Maksudnya, seorang wanita Islam yang memakai legging wajib meninggallkan trend legging serta-merta setelah menerima dan mendengar teguran dari seseorang. Bukannya diberikan satu tempoh masa yang lama dan subjektif sebelum mereka benar-benar berubah. Ini seolah-olah mengizinkan mereka berseronok memakai legging sepuas-puasnya sehinggalah keiinginan menutup aurat sepenuhnya sampai. Bayangkan di dalam tempoh toleransi yang diberi masyarakat itu, betis dan peha mereka yang dibaluti legging ketat masih terus dapat dinikmati oleh mata-mata lelaki yang nakal. Lantas memberi peluang lelaki-lelaki yang melihat menambah dosa.

Jangan bertolak ansur pada trend legging di tempat awam. Ia adalah trend yang wajib dibantah dan ditolak 100% dan si pemakainya wajib menjauhinya secara serta-merta bukannya secara perlahan-lahan. Ini adalah soal maksiat dan dosa bukannya soal keseimbangan kecantikan kerana TABARRUJ (berhias-hias untuk menunjuk-nunjuk) itu sendiri sudah menjadi dosa.

Orang Kafir Kata LEGGING Itu Seksi, Wanita Islam Pun BerLEGGING Sama..?




Fikir-fikirkan..
Sekarang ni mudah sangat terserempak dengan wanita Islam memakai LEGGING...
Di khalayak ramai pula tu...
Perasaan malu semakin terhakis..
Ini amat merisaukan penulis blog ini..
Adakah anda turut bimbang dengan isu ini..?

Setiap kali kita melihat wanita Islam memakai legging di tempat awam..
Mata kita sakit memandang..
Hati kita rasa tidak sedap..
Nafsu terseksa..
Terasa mahu menegur secara berdepan..
Tetapi tidak berani..
Terasa mahu memperli..
Takut nanti diserang..
Terasa untuk menasihat..
Nanti dituduh berpura alim pula..
Terfikir untuk mengkritik di dalam blog..
Tetapi dituduh cuba memalukan pula..

Oleh itu..
Kebanyakan kita hanya mampu menjeling dengan ekor mata..
Hanya mampu berlalu pergi dan membiarkan..
Mereka pun terus bermaharajalela dengan LEGGING mereka..
Sekian..



Apa Tujuan Pakai Legging ? Untuk Tayang Apa ?


Wahai wanita-wanita Islam di luar sana. Jangan pakai legging di tempat awam.
Pakaian yang dipilih melambangkan maruah kamu.
Lebih-lebih lagi jika kamu adalah isteri orang.
Jangan jadi isteri yang kelihatan lucah pada mata lelaki-lelaki asing..

"...kerana MALU itu perisai orang beriman..." bak kata lagu..

Kecantikan tubuh badan wanita Islam KHAS untuk suami sahaja..

Promosi Fesyen Sendat: Akhbar Apakejadah...?

Ia sebuah akhbar tabloid bahasa Melayu..
Si penulis@wartawan pula perempuan Melayu..
Melayu pastinya Islam dalam IC..
Takkan tak tahu fesyen sendat dan ketat itu HARAM..?
HARAM dipakai di depan bukan muhrim..
HARAM ditayang-tayangkan di khalayak ramai..
HARAM itu maksudnya DOSA..
Sebagai akhbar..
Kenapa kau mempromosikan benda fesyen yang HARAM kepada ramai ?
Memang "bengong" betul semua ini..!
LEGGING dan BAJU SENDAT itu fesyen HALAL ke..?



(Klik Untuk Lebih Jelas !)

kredit: http://thepotpetking.blogspot.com






Trend Pakai LEGGING Dan Tudung...? Butik "Konon Muslimah" Lah Penjenayahnya !!




Peniaga yang jual LEGGINGS di kedai mereka, berdosa ke..?

Jawapan: Tidak berdosa. Jual LEGGINGS tu samalah macam jual baju tidur seksi dan pakaian dalam wanita yang lain. Wanita yang beli LEGGINGS pun tak berdosa, malah diharuskan untuk keselesaan peribadi di dalam rumah dan malah dapat pahala pula jika dipakai untuk tontonan suami yang suka isterinya pakai ketat-ketat. Maksudnya, LEGGINGS boleh jadi dosa jika tidak kena pada tujuan pemakaiannya.



Pada waktu bilakah peniaga LEGGINGS boleh jatuh berdosa ?

Jawapannya: Apabila pemilik kedai / peniaga itu dengan sengaja telah menggalakkan amalan memakai LEGGINGS ketat tersebut untuk pandangan dan kenikmatan orang ramai, samaada peniaga tersebut sendiri yang memakai LEEGINGS secara terbuka di kedainya ataupun dia telah mempromosikan trend LEGGINGS ketat bersama tudung kepada orang ramai melalui patung di hadapan kedainya. Peniaga tersebut telah menyampaikan mesej bahawa TUDUNG dan LEGGINGS boleh dipadankan, padahal sebenarnya di dalam Islam hukumya HARAM.




Hukum Pakai LEGGING Di Dalam Rumah

Bolehkah wanita Islam memakai LEGGING ketat di dalam rumah sendiri ?


BOLEH !!

  1. Jika wanita itu hanya tinggal berdua dengan suaminya. Maka, hanya suaminya sahaja yang akan 'terangsang secara seksual' melihat isterinya memakai LEGGING ketat berkilat itu.
  2. Jika wanita itu tinggal hanya bersama anak-anak perempuan dan suaminya di dalam rumah itu. (tak bagus juga, nanti anak gadis ikut..)
  3. Jika mahu memakai LEGGING di dalam bilik sendiri sebagai baju tidur contohnya dan tidak akan keluar bilik dalam waktu yang lama. Bila keluar dari bilik, harus memakai pakaian yang lebih longgar.


TIDAK BOLEH@TIDAK SESUAI@HARAM !!
  1. Jika wanita itu tinggal bersama anak-anak bujang lelakinya yang telah sedar apa itu tarikan seksual.
  2. Jika adik/abang ipar (lelaki) turut berada di dalam rumah itu kerana adik/abang ipar juga boleh tertarik secara seksual terhadap kakak iparnya.
  3. Jika tinggal bersama adik-beradik kandung lelaki yang telah sedar apa itu tarikan seksual.
  4. Jika ada tetamu-tetamu lelaki bukan suami yang datang ke rumah.
  5. Jika mahu keluar berlegar di hadapan rumah dengan kebarangkalian besar ada jiran-jiran lelaki yang akan melihat LEGGING itu.



Bayangkan adik ipar, abang ipar dan
jiran lelaki anda melihat bentuk peha
dan punggung ANDA seperti gambar
di atas akibat memakai LEGGING
dan kemudian
mereka terangsang secara seksual..?
Di mana maruah anda...?